Koszyk Wartość: 0.00 | Liczba biletów: 0
Rejestracja | Zaloguj
polskienglishdeutsch

Ciekawostki

W hołdzie Kościuszce – Przyjacielowi Ludzkości

 

Międzynarodowy Konkurs Ekslibrisów Kościuszkowskich

 

Prezentacje o Panoramach

  1. Kosynierzy (57,5 MB)
  2. Kalendarium historyczne Panoramy Racławickiej (166 MB)
  3. 30-lecie Panoramy Racławickiej we Wrocławiu (youtube.com)

 

 „M” jak muzeum. „M” jak Wrocław – Muzeum Narodowe we Wrocławiu wprowadza  nową identyfikację wizualną. Jej autorem jest Marian Misiak – zwycięzca  konkursu przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki  Użytkowej.

  Na konkurs ogłoszony w lipcu 2015 r. wpłynęło 164 propozycji, z których  do II etapu zakwalifikowano 5 studiów graficznych z całej Polski.  O  wyborze propozycji wrocławskiego designera Mariana Misiaka zdecydowała  siła wizualnego przekazu. Wyrazista a zarazem dostosowana do charakteru  muzeum nowa forma graficzna znaku i towarzyszących mu materiałów to  główne cechy zwycięskiego projektu. Jeden mocny znak dla czterech  oddziałów Muzeum Narodowego ma uprościć komunikat o strukturze  instytucji, zapewnić spójność materiałów wizualnych oraz ułatwić  odbiorcom identyfikację oddziałów muzeum w przestrzeni miasta.

 Oszczędny, a przede wszystkim zupełnie nowy dla muzeum język wizualny to  klucz do opowiadania o wielowiekowej kolekcji MNWr i sposób na dotarcie  do współczesnego widza. Muzeum ma ambicję kształtowania gustów i  kreowania trendów, na co dzień oferując obcowanie z pięknem - misja  muzeum znajduje odzwierciedlenie również w identyfikacji wizualnej.

  Proces wdrażania nowej identyfikacji rozpoczął się w czerwcu 2016 i  jest powiązany z kampanią promującą Pawilon Czterech Kopuł. Muzeum  Sztuki Współczesnej - nowy oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

  To szczególny moment. Dojrzeliśmy bowiem do tego, aby to, co do tej  pory było wizytówką naszego muzeum – trzy różne znaki graficzne, trzy  odmienne logotypy – zastąpić jednym, klarownym, prostym, acz wyrazistym  przekazem graficznym –wyjaśnia Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum  Narodowego we Wrocławiu. Nieprzypadkowo odbywa się to w momencie, kiedy  jesteśmy w przededniu otwarcia czwartego, nowego naszego oddziału –  Muzeum Sztuki Współczesnej w Pawilonie Czterech Kopuł.  Rzeczywiście, od  tej chwili będziemy naszych gości, widzów, turystów kusić propozycją „do  czterech razy sztuka”. Cztery oddziały, niezwykłe bogactwo naszych  zbiorów, ciekawe i liczne wystawy przygotowane przez jakże kompetentnych  pracowników i jeden, jakże symboliczny i zapadający w pamięci znak  graficzny. O to nam właśnie chodziło i to życzenie oraz oczekiwanie  spełnił ku naszemu zadowoleniu Marian Misiak. Jego propozycję  identyfikacji wizualnej wybraliśmy, jego pomysł nas urzekł i nas cieszy.

 Nowa identyfikacja